OK-APP VEROVERT NEDERLAND

28/03/2018

Persbericht: OK-app verovert Nederland

Vanaf april 2018 starten de eerste retailers met de uitrol van OK. De alles-in-een oplossing rekent af met de overvolle portemonnee en stelt de consument in staat met behulp van één en dezelfde app overal mobiel te betalen, ongeacht het type smartphone of bankrekening, waarbij automatisch loyalty wordt toegepast. De aangesloten winkelketens die starten, zijn samen goed voor een bereik van meer dan 5.000 OK-punten en waarborgen een landelijke dekking in alle sectoren. Aan het einde van 2018 worden er zeker 15.000 acceptatiepunten in Nederland verwacht.
Boodschappen afrekenen bij de supermarkt of tickets kopen voor een concert. OK versimpelt niet alleen het betalen, maar beheert ook klantenkaarten, controleert of er spaaracties of kortingen van toepassing zijn, verrekent deze automatisch en slaat de aankoopbon op. Grote spelers die binnenkort OK aanbieden zijn in food retail de Superunie leden zoals Coop, DEEN, Dirk, Spar en DekaMarkt. Binnen food -en hospitality services zijn onder meer FEBO en Van der Valk aangesloten, net als online spelers als FonQ en deonlinedrogist.nl. Overige partners zijn onder meer GrandVision (Eyewish, Pearle, zonnebrillen.com), Sundays, Verbunt Wijnen, Jamin, Karwei, Praxis, Vitaminstore en FrieslandCampina.

Overal gemak
De oprichters zijn verheugd dat OK nu echt bereikbaar wordt voor iedereen. CEO Olaf Litjens vertelt: “Ons doel is om het dagelijks leven van de consument gemakkelijker te maken. Binnen het eerste jaar gaan we voor 1 miljoen downloads. We zijn er trots op dat we een groot aantal partners hebben gevonden binnen alle sectoren in Nederland: van supermarkten en drogisterijen tot boekhandels, kledingwinkels en bouwmarkten. Door het gezamenlijk omarmen van de OK-app, wordt het voor de consument een stuk overzichtelijker. Die kan straks overal op dezelfde manier afrekenen, inloggen en kaartjes kopen, waarbij alles automatisch samenwerkt.”

Omnichannel oplossing
Retailers zijn enthousiast, omdat het OK-platform invulling geeft aan een omnichannel oplossing die hun klanten optimaal bedient. Leendert van Eck van DEEN Supermarkten vertelt: “Wij starten in april met vestigingen in Amsterdam en Diemen, om snel daarna de uitrol naar de rest van onze filialen te maken. Naast het gebruiksgemak voor onze klanten, biedt het OK-platform ons de mogelijkheid om de wereld van online en offline aan elkaar te koppelen, doordat het in alle kanalen werkt.”

Totaaloplossing
Met de OK-app kan de gebruiker ook online inloggen bij aangesloten partners; overal aparte accounts aanmaken is dus niet meer nodig. Na de uitrol in retail, wordt OK Ticket een belangrijke pijler. Met OK kan de consument veilig en snel tickets te kopen, die direct in de OK-app geleverd worden. OK maakt daarmee fraude onmogelijk en garandeert zodoende een geldig toegangsbewijs. Zo biedt één veilige app de gebruiker vooral gemak, inzicht en controle.

Lees hieronder alle gerelateerde artikelen:

NU.nl

Emerce